Joo, eli. Kehittelin jotain tämmöstä sääntöjen tynkää, eivät tule olemaan lopulliset. Vähän suuntaa antavaa, antakaa vinkkejä ja parannusehdotuksia. SARJAOHJELMA: Pelataan kolme kierrosta. Eli jokainen joukkue kohtaa jokaisen joukkueen kolmesti. Yhdelle kierrokselle varataan peliaikaa noin kaksi viikkoa. Jokainen joukkue kehittelee oman ns. peliaikataulunsa jolloin on mahdollista pelata sarjaotteluita. Lähettää aikataulunsa 'johdolle' joka laittaa ajat näkyviin ja sitten vapaasti voi pelata pelejä. PELIEN JÄRJESTÄMINEN: Jokainen joukkue kehittelee siis aikataulun milloin on valmis pelaamaan pelejä. Esimerkki alhaalla: --------------------- Joukkueinfo > Tähän mailiosote, irc-kanavan nimi/verkko, msn-osoite, ihan mikä tahansa pikaviestiohjelma mitä käytätte. Aikataulut > tähän alle päivät ja kellonajat esim. Maanantaina 18:00-23:59 Tiistai 22:00-23:59 Keskiviikko 18:00-23:59 Torstai 18:00-2359 Perjantai 18:00 alkaen La/su 12:00 alkaen --------------------- Joukkueiden gm:t huolehtivat siis että sopivat peliajat löytyvät ja ilmoittavat sivun ylläpitäjälle joka sitten merkkaa ne kalenteriin ylös. Jos vastustajalle tulee odottamaton este tai myöhästymisiä, tulee siitä ilmoittaa heti vastustajalle. Jos peliä ei saada pelattua sovittuna ajankohtana, tulee pelistä samantien sopia uusi ajankohta jolloin voidaan yrittää uudestaan. Tästä tulee ilmoittaa myös sivuston ylläpitäjälle joka merkkaa kalenteriin pelin pelaamatta jättämisen, syyn ja merkkaa uuden sovitun päivämäärän pelille. PLAYOFFit: Kun kolme kierrosta on saatu pelattua, pelataan playoffsit, Kuudella joukkueella neljä menee jatkoon joista kolmella voitolla suoraan finaaliin. Hävinneet pelaavat pronssipelin. HUOM! Kahdeksalla jengillä neljä otteluparia, jolloin puolivälierät, välierät finaalit. paras kolmesta systeemillä. HUOM! PISTELASKU: Pistelasku hoidetaan NHL -malliin. Voitosta 2 pistettä ja jatkoaikatappiosta 1piste. Tasapisteissä ratkaistaan homma seuraavasti: 1. Voitetut pelit 2. Pisteet keskinäisissä kohtaamisissa 3. Maaliero 4. Tehdyt Maalit JOUKKUERAJOITUKSET: Joukkueen kokoa ei tulla rajoittamaan millään lailla, muutoin kuin että kesken sarjan joukkueeseen liittyneiden pelaajian pelaaminen sarjapeleissä estetään. Joukkueen johto ilmoittaa rosterinsa ennen liigan starttaamista nk. liigajohdolle ja rosteri tullaan laittamaan joukkuesivuille. Liiga peleissä siis voidaan käyttää jokaista rosterista löytyvää pelaajaa, mutta ennen pelin alkamista tulee joukkueiden johtajien ilmoittaa pelaava kokoonpano vastustajalle. Jos joukkueesta löytyy pelaaja joka pelaa samaan aikaan toisessa joukkueessa jotain toista liigaa, ei tämän pelaamista tulla rajoittamaan millään tavalla. OTTELUN VALMISTELU: Jos muuta ei ole sovittu, ottaa vierasjoukkueen kapteeni yhteyttä kotijoukkueen kapteeniin hieman ennen peliä (~5-10min) sovitulla yhteystavalla. Joko irkissä tai vastaavalla kommunikointi ohjelmalla. Joukkueiden kapteenit vahvistavat että ottelu voidaan pelata sovitussa aikataulussa ja että molemmilla on täysi Joukkue (5+1) mukana. Samalla vahvistetaan käytettävä salasana, joku hyvinkin yksinkertainen, esim. lumi. OTTELUN PERUSTAMINEN: Pelin voi järjestää EASHL:n kautta OTP -pelinä, tai jos ei vastustajaa löydy niin sitten peliaulan "custom lobby" -systeemillä; Valikkopolku: Online -> Community -> Lobbies. - Siirry "Game Modes" painamalla kahdesti l1. - Luo Aula / Room painamalla 'Kolmio'. - Aulan nimeksi laitetaan "Kotijoukkueen lyhenne vs Vierasjoukkueen lyhenne" Esim. "mhvshck". - Salasanaksi laitetaan valmisteluissa sovittu salasana "lumi". - Peliasetuksista (Game settings), Pelityyppi (Game mode) "Online teamplay". - Lopuksi alhaalta Luo Aula (Creat Room). Luodaan peli aulaan painamalla "NELIÖ" (Create Session). - Vaihda "online teamplay club rules" = ON - Vaihda "Game Type" ylhäältä = UNRANKED - Muut peliasetukset ovat oletusarvoisessa kunnossa - Paina X, peli on valmis. Tämän jälkeen kotijoukkueen kapteeni kutsuu vierasjoukkueen kapteenin peliin. Tämän jälkeen kapteenit kutsuvat loput joukkueensa jäsenet peliin ja ottelu voi alkaa. OTTELUN PELAAMINEN: Pelin tarkoituksena on tehdä maaleja enemmän kuin vastustaja. Välttäkää turhia pausettamisia, jos joudutte pausettamaan tulee teillä olla hyvin painava syy tähän. Jos jommalta kummalta joukkueelta tippuu pelaaja pelin ensimmäisen 10minuutin aikana, voi kumman tahansa joukkueen kapteeni pyytää pelin keskeytystä. Tällöin peli aloitetaan alusta, siitä tilanteesta mihin ottelu jäi. Lisäksi curveshotin tekemistä ei tulla sietämään. Pelatkaa kunnon hokia, kunnioittakaa vastustajaa. Ilman vastustajaa ei ole ottelua tahi liigaa! OTTELUN JÄLKEEN: Statistiikan keruu Statistiikan keräämisen voi helposti "ryssiä" jos kaikki pelaajat quittaa heti jonka johdosta statsit häviävät. Tätä tilannetta välttääksemme kannattaa sopia työnjaosta joukkueen kesken. Kapteeni voi nimetä jonkun keräämään statistiikat tai, tätä suosittelen, kerää itse ne. Jos kapteeni nimeää jonkun keräämään tilastot, kapteeni voi itse roikkua valikoissa sen aikaa että saa varmistuksen tilastoiden talteen oton valmistumisesta. Näin varmistetaan että tilastot eivät huku sähkökatkon tai jonkun muun odottamatton tapauksen vuoksi. Ottelun jälkeen VOITTAJAJOUKKUEEN kapteeni kerää talteen seuraavat joukkuestatistiikat MOLEMMILTA joukkueilta: - Maalit - Jäähyminuutit(?) - Jatkoaika (KYllä / Ei) Seuraavat pelaajastatistiikat kaikilta mukana olleilta kenttäpelaajilta ja maalivahdeilta, MOLEMMISTA joukkueista: - Pelaajan nimi - Pelipaikka (C / Lw / RW / LD / RD / G). - Maalit - Syötöt - +/-. Maalivahdeilta torjunnat - Jäähyminuutit - Ja maalivahdeilta päästetyt maalit - Nollapelit - Torjunta% Statistiikan raportointi: Ennen peliä Kapteeni ottaa esille tekstitiedoston missä on joukkueen rosteri. Eli pelaajien nimet, pelipaikat, pelinumerot. Eli on valmis lista mihin statistiikat voidaan lisätä. Jonka jälkeen lähettää tiedoston sivuston ylläpitäjälle joka sitten päivittää tiedot ylös. Eli jokaista pelattua peliä varten avataan oma tiedosto johon laitetaan pelin jälkeiset statsit. Tämän tiedoston voi säilyttää sitten itsellään.